PODCAST

nr.1 online business tool voor Projector ondernemers

Mijn favoriete online business tool voor Projector ondernemers

Ilse [00:00:00]:
Hi, leuk dat je luistert. Ik ben Ilse, online business mentor en human design professional voor ondernemende projectors. Dus projectors die ook ondernemers zijn. Vanochtend las ik iets En toen dacht ik, ja, dit is toch wel iets belangrijks wat ik eigenlijk een keer wil vertellen. En dat heb ik natuurlijk op verschillende manieren ook wel in content gedaan. Maar wat is nou de nummer één tool die projectors helpt om beter voor zichzelf te zorgen? Want We weten allemaal dat het heel belangrijk is om goed voor jezelf te zorgen als projector. Als je eerst zorgt dat je in je goede energie zit, je oude rommel opruimt, daar waar het kan natuurlijk. In ieder geval je bewust bent, dan gaat je business ook beter stromen.

Ilse [00:00:47]:
En bewustzijn kun je natuurlijk op heel veel verschillende manieren doen. Door je design te kennen, door het deconditioneren, om je veel beter bewust te zijn van je energie, hoe je dat kunt gebruiken, maar ook hoe je daarmee in interactie bent met anderen, maar ook bewust te zijn voor de keuzes die je in je bedrijf maakt. Dat maakt niet uit of je een groot of een klein bedrijf hebt, of dat je nou gaat beginnen of dat je al langer bezig bent. En de nummer één tool waar ik ondernemers het laatste mee heb geholpen, ja dat is e-mail marketing. En dat is eigenlijk wel een hele grappige, want eigenlijk had ik daar echt weerstand op. Ik wilde eigenlijk veel meer bezig zijn op de inhoud en dat heb ik ook gedaan gewoon met marketing strategie in het algemeen. Content marketing was echt mijn ding. SEO vond ik super interessant en email marketing dat was eigenlijk meer een soort noodzakelijk kwaad.

Ilse [00:01:46]:
Want in de tijden dat ik klanten op een praktische manier hielp, kan daar natuurlijk ook emailmarketing bij kijken. Ik heb ook een aantal leeromgevingen gebouwd en websites. Dus ik ken de hele techniek daarachter. Dus dat is voor mezelf echt wel super handig. En dat is ook een hele handige combinatie gebleken, omdat ik natuurlijk op veel meer terreinen kan meedenken. En ook al hou ik me nu niet meer zo apart specifiek met die onderwerp bezig, De kennis die ik daarop heb opgedaan, die heb ik natuurlijk wel gebruikt. Bijvoorbeeld in de Diamantroute, zo zijn de businessbooks ontstaan, de online businessbibliotheek. Omdat daar natuurlijk heel veel kennis is die hartstikke relevant is.

Ilse [00:02:31]:
Want als je onderneemt als projector is er van alles om rekening mee te houden en is het natuurlijk wel super fijn als ik mijn kennis op die punten gewoon kan overdragen zodat je dat kunt gebruiken op het moment dat je dat nodig hebt en dat dat wel is afgestemd op wat past bij een projector business. Want het werkt op bepaalde punten toch net even een stukje anders. Als je bijvoorbeeld van die marketinglijstjes ziet, van wat zijn de punten van marketing die je elke dag of elke week moet doen. Nou, ik kwam pas weer zo’n lijstje tegen. En supermooi hè, als al die punten onder elkaar staan. Echt waar. Maar jongens, oh, dat is toch veel te veel. Dat krijgen we toch niet voor elkaar.

Ilse [00:03:15]:
Tenminste, niet zonder een team. En dat moet je eigenlijk ook allemaal niet willen. Op meerdere redenen is het veel slimmer om duidelijke keuzes te maken. Zeker als je met je business in verandering bent. Dat is natuurlijk heel vaak wat je gebeurt als je projector bent. Als je wat langer onderneemt, of je nou onderneemt als dienstverlener, misschien dat je klanten helpt met bepaalde uitvoerende zaken, of dat je een combinatie maakt met coaching, of dat je al werkt als coach, dan nog kan je natuurlijk een business hebben opgebouwd die veel beter bij een generator past, of een manifester, of een manifesting generator. Ja, en dan ben je projector. En wat nu dan? Alles loslaten, dat hoeft helemaal niet.

Ilse [00:03:58]:
Maar bewust worden van bepaalde slimme keuzes die je kunt maken, dat is wel heel erg behulpzaam. Want het gaat natuurlijk ook om dat je in je project of verhaal duikt. Dat je zorgt dat je energie op een goede manier gaat werken. En dat betekent dat je aan zelfzorg gaat doen en zelfonderzoek. Nou, er gebeuren natuurlijk allerlei dingen en afhankelijk van wat je in je leven bijvoorbeeld al hebt meegemaakt, of welke veranderingen er zijn, of welke dingen er wel of niet bij je passen, gaat er natuurlijk heel erg veel aandacht naar jezelf toe. En je wil dat je business gaat stromen. Maar dat kan niet allemaal op hetzelfde moment, hè? Willen we wel. Maar heel vaak kan je achteraf pas zien van, oh, wacht even, dit was niet het goede moment.

Ilse [00:04:42]:
Of hier had ik wat meer tijd nodig. Maar wat je natuurlijk wel kan doen, is ook in je bedrijf goed voor jezelf zorgen. De voorwaarden scheppen. Wat bedoel ik daar nou mee? Het voor jezelf allemaal mogelijk maken en ruimte creëren. En Een van de dingen die voor mij de nummer één tool is om dat te doen is email marketing. Nou ja, zelf gebruik ik daarvoor MailBlue, dat is ActiveCampaign. Maar goed, de meeste mensen kennen het onder de naam MailBlue. Ik was daar eerst heel erg door geïnspireerd omdat ik ontdekte wat er allemaal mee kon.

Ilse [00:05:15]:
En ik hou heel erg van puzzelen en van nieuwe dingen ontdekken. Toen ik uitgenodigd werd om dat werk te doen, om dat erbij te gaan doen, dacht ik oké, ik wil het eigenlijk helemaal niet, maar laat ik maar even doorbijten, want als ik deze klussen niet ook ga doen, ja dat betekent dat ik dan bepaalde klanten verlies en had ik eigenlijk ook geen zin in. We hadden gewoon een hele toffe klant. En ik vond het eigenlijk ook wel heel leuk om dat stukje wel weer te snappen. Toen bleek later dat dat gewoon echt super slim was, dat ik dat wel kon, want dat heeft me tot hele prachtige uitnodigingen gebracht. Uiteindelijk ook dat stuk weer los kunnen laten, ook dat past helemaal in het verhaal. Maar goed, dat is even een zijweggetje. Maar waar het eigenlijk om ging is dat ik in dat e-mailmarketingstuk dook.

Ilse [00:06:00]:
En dan met name die technieken, wat je daar allemaal mee kan. En toen dacht ik, oh wat kun je er hier voor toffe dingen mee doen om juist jezelf makkelijk te maken. Het ook voor je klanten persoonlijker te maken. Want wat ik aan de andere kant ook zag, dat heel veel klanten gewoon nieuwsbrieven stuurden. Alles naar iedereen, hupsakee, allemaal op de lijst. En wie er uitschrijft, die krijgt een nieuwsbrief niet. Maar weet je wat ik echt ook heel erg veel om me heen zie, wat me ongelooflijk irriteert, is dat er ook heel veel ondernemers zijn, grote grote ondernemers, grote bedrijven, die ook en die dat sturen dus naar iedereen. En dan staat er onderaan de voetstekst van…

Ilse [00:06:38]:
Let op, als je uitschrijft, dan ga je ook van de klantenlijst… En dan krijg je ook geen informatie meer over de producten die je hebt gekocht. Ik word daar echt zo vervelend van. Dat vind ik zo onnodig. Echt onnodig. Want het kan echt anders. Maar heel vaak hebben ze daar geen zin in. Of het is een bewuste keuze.

Ilse [00:07:01]:
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat mensen gewoon niet weten hoe het kan. Want het vraagt soms technisch best wel even wat denkwerk en het kan best wel zijn dat mensen gewoon niet weten hoe kan ik dit dan anders doen. Dus een van de eerste dingen die ik bij klanten ben gaan doen, ook in klanten die via bepaalde samenwerkingen hebben geholpen, is die mogelijkheid scheppen dat je ook kan uitschrijven tweet toch op de klantenlijst staat. Nou, als je op de medenkerslijst staat, voor mijn nieuwsbrief, die ik wekelijks ongeveer verstuur, dan kan je ook gewoon zien dat je kunt afmelden. Dus als je nou klant bent en je hebt geen zin in die medenkers nieuwsbrief, dan hoef je die natuurlijk niet te ontvangen. Wil je die wel weer gewoon ontvangen, dan kan dat, Maar niet tegen wil en dank. Dat is toch zonde? Het heeft allerlei gevolgen als je dat blijft doen. En het roept weerstand op bij klanten.

Ilse [00:07:54]:
Ik ben heel erg van de relatiemarketing. De klant of de lezer die op jouw lijst staat, of die je klant is, Die wil zich natuurlijk ook gezien voelen door jou. Dat wil niet zeggen dat ik altijd mijn nieuwsbrieven goed schrijf. Ik heb ook wel eens een nieuwsbrief gestuurd dat ik dacht, had ik even iets anders kunnen doen. En dan ben je soms gewoon te druk of wil je het toch even te snel afmaken. En dan denk ik soms later van, ik had het iets anders kunnen verwoorden, of ik had het toch even een dagje laten liggen, dan had ik net een bepaald contact iets anders gedaan. Maar goed, daar leren we weer van. Maar wat ik er eigenlijk over wilde zeggen, het nummer één tool voor projectors om je business beter af te stemmen en ruimte te creëren voor jezelf, dat is gewoon emailmarketing.

Ilse [00:08:41]:
Precies, daarom heb ik ook het pakket ProjectorConnect gemaakt, omdat ik ook merkte dat mensen dan maar in gewoon een tool nemen, gratis tool het liefste, want dan bespaar je kosten, dat begrijp ik ook wel. En dan maar gewoon een nieuwsbrief gaan sturen. Maar er zijn een heleboel dingen die belangrijk zijn om te weten. En daar ga ik natuurlijk in de diamantroute veel dieper binnen, omdat ik daar in klanten help die of al e-mailmarketing hebben al langere tijd, bepaalde dingen nog niet bewust zijn of daarmee gaan beginnen. En ik ga niet helemaal op de inhoud van e-mailmarketing in, maar ik deel wel een aantal dingen waarvan ik vind die zijn echt superbelangrijk om te weten. En waarom? Omdat je namelijk, als je die weet, kun je veel beter bewuste keuzes maken. Je kunt veel makkelijker uitbesteden. Superhandig als je straks een VA hebt bijvoorbeeld.

Ilse [00:09:35]:
Want e-mailmarketing geeft je gewoon geweldige kansen om veel vrijer te ondernemen, om veel slimmer met je tijd om te gaan. Maar dan wil je het wel op de manier doen die bij jou past als projectaar. En dat betekent dat je met funnels ook anders omgaat, maar de kracht van e-mail marketing, want het kunnen automatiseren, het kunnen voorzien van informatie voor je klanten op de juiste manier, het gebruiken van slimme tools waardoor je een systeem kunt bouwen onder je bedrijf, het is goud waard. Het is echt, het geeft je zoveel vrijheid en ondanks mijn weerstand die ik had tegen al die poeserige mailtjes, zeker in de beginjaren van e-mailmarketing, want ik heb natuurlijk allemaal meegemaakt die hele ontwikkeling. Ja, je kan er zoveel meer mee, je kan er zoveel meer mee op je eigen manier, maar is het wel belangrijk dat je bepaalde essentiële inzichten begrijpt. En ik ben daarin gewoon een beetje eigenwijs. En daar heb ik dan gewoon mijn eigen visie op ontwikkeld. En daar ben ik zelf alleen maar blij mee en daarvan blijkt later, toen ik veel meer in de projectorhoek terecht kwam en sowieso met human design veel meer ging doen, ja dat past eigenlijk gewoon heel mooi erbij.

Ilse [00:10:53]:
Wat ik ook een leuke vind waarom ik dat onderwerp niet kan loslaten, omdat als je bepaalde dingen begrijpt en weet hoe het voor je kan werken, dan kan je ook veel beter die informatie aan je VA overdragen of dan kan die VA, als die je gaat helpen, met meer dingen automatiseren bijvoorbeeld. Als je zelf meer inzicht hebt, dan kan je gewoon veel beter met zo’n VE samenwerken. Je kan veel makkelijker aangeven dit heb ik nodig en oké ik weet wat dat de manier is die jij ziet, maar ik ben een projector en ik wil dingen niet meer op een bepaalde manier of ik wil niet de dingen doen op een manier zoals ik of jij bepaalde funnels ziet van anderen. En ik wil niet zeggen dat je niet met funnels kunt werken, want je kunt ook op allerlei kortdurende authentieke manieren wel degelijk met funnels werken. Alleen de essentie daarachter is een andere. En er zijn best wel hele slimme trucjes die ik daarin ook geleerd heb, maar ik heb dan de dingen eruit gehaald die ik bij elkaar heb gebracht waarvan ik nu begrijp oh, die past heel goed bij Projectors. En er kan zoveel meer. En email marketing is gewoon de eerste tool die je gewoon ongelooflijk veel vrijheid geeft.

Ilse [00:12:12]:
Waarom? Omdat je en je kunt je bedrijf automatiseren, Je kunt heel veel slimme systemen aan elkaar koppelen, zodat je aan de achterkant van je bedrijf een systeem kunt bouwen wat jou dus dient, maar wat dus ook je klanten dient. Je bent minder afhankelijk van social media, dus Je kunt veel beter zelfs helemaal zonder social media ondernemen. En je kunt op je eigen authentieke manier aan je marketing communicatie doen. Gewoon op het moment dat je dat zelf wil en je kan dingen versturen wanneer je dat zelf wil, want als je energie erop zit, dan gaat het toch in feite om de essentie van je boodschap. Nou ja, er is eigenlijk een heleboel over te vertellen en eerlijk gezegd heb ik heel vaak gedacht, ga ik het onderwerp nou helemaal loslaten? Ga ik er toch nog iets mee doen en hoe dan? Maar wat mij betreft is email marketing gewoon de nummer één tool voor projectors om een business mee te bouwen. Alleen is het wel handig dat je dan weet hoe je dat kunt doen en op welke punten je bewust ja wilt zijn, kunt zijn, om het jezelf makkelijk te maken en om voor die authentieke connectie te zorgen. Wil je nou meer weten over email marketing in combinatie met projectors, dan kun je kijken naar ProjectorConnect. Het staat bij de downloads.

Ilse [00:13:30]:
En in de Diamantroute deel ik daar ook heel veel kennis over en heel veel gidsen. Die kun je gewoon gebruiken als naslagwerk. Kun je gewoon dingen opzoeken op het moment dat je daar aan toe bent. Want ik ga niet meer mensen een op een helpen met de Active Campaign of MailBlue. Dat is hetzelfde, maar goed, dat weten heel veel mensen niet. Maar het neemt niet weg dat ik de inzichten die ik heb opgedaan of de dingen die ik echt belangrijk vind, zeker vanuit projecten oogpunt, maar eigenlijk vanuit iedere ondernemer die bewust is in communicatie met hun klanten. Want die kennis deel ik ook met ondernemers die geen projector zijn. Maar goed, ik ga daar niet te veel over uitweiden nu.

Ilse [00:14:12]:
Wat mij betreft is de nummer één tool e-mailmarketing. Het mooie is dat ik dat zelf eigenlijk helemaal niet had gedacht eerst, want ik was hem zelf helemaal overgeslagen. Nou, wie weet heb je er wat aan en je kan aanmelden voor de Meedenkers als je het leuk vindt om regelmatig mailtjes te ontvangen. Kan je ook checken hoe ik dat gedaan heb met het uitschrijven. Maar goed, dat is even te zijde. En tot de volgende keer!

Ontdek jouw Projector kracht met Meedenkers

Automatisch in je mailbox:

Wil je je energie als Projector optimaal benutten en je ondernemerschap naar een hoger niveau tillen? Meld je aan voor de Meedenkers Nieuwsbrief en ontvang direct waardevolle tips en inzichten die speciaal voor jou zijn samengesteld.

Wat je kunt verwachten:

  • Praktische tips voor het beheren van je energie
  • Inspiratie en motivatie om je unieke pad te ontdekken
  • Handige marketing & business weetjes

Waarom aanmelden?

  • Op maat gemaakt voor Projectors
  • Direct bruikbare tips om je ondernemersreis te verbeteren

Meld je nu aan en ontvang de eerste editie van de Meedenkers Nieuwsbrief direct in je inbox!

"