PODCAST

Hoe kun je aan marketing doen als Projector?

Vandaag gaan we het hebben over een interessante vraag: Kun je als Projector aan marketing doen? Ik deel waardevolle inzichten en sleutels om deze puzzel op te lossen. Ik bespreek verschillende visies en benadrukt het belang van zelfonderzoek en het loslaten van aannames over marketing. Ik leg uit hoe jouw eigen energie en verhalen de basis vormen voor effectieve marketing als Projector. Ben je benieuwd hoe je jouw marketingstrategie kunt aanpassen aan jouw unieke blauwdruk? Blijf luisteren voor waardevolle tips en inzichten!

Liever lezen? Lees hier het transcript

Ilse [00:00:00]:
Hi, leuk dat je luistert. Ik ben Ilse, business mentor en human design professional voor ondernemende projectors. Ja, en hoe kun je dan aan marketing doen als je projector bent? Dat is een vraag die me eerlijk gezegd zelf ook een hele tijd heeft bezig gehouden, tot ik allerlei sleutels ontdekte en waardevolle inzichten. Wat weet je, het is gewoon een puzzel. Maar een puzzel is er om op te lossen. En de antwoorden op deze vraag kun je op verschillende manieren vinden. Bovendien als het om marketing gaat en projectors zijn er ook heel veel verschillende visies over. De een zegt als projector kun je niks kiezen, je moet Eerst erkend en ontdekt worden voor iets en ook dat kun je niet zelf kiezen.

Ilse [00:00:50]:
En marketing kun je niet doen als projector. Mag je niet doen? Het is maar net hoe je overal tegenaan kijkt. En weer een ander zegt, je kan prima als projector marketing doen. En er zijn ook heel veel mensen die doen op manier aan marketing, die eigenlijk niet helemaal past bij projectors, maar die daar wel succesvol in zijn. Dus het antwoord op de vraag, dat is nog niet zo eenvoudig, Maar wat het allerbelangrijkste natuurlijk wel is, is hoe kijk je zelf tegen marketing aan? Wat is jouw visie op marketing? En waar word je blij van en waar loop je volledig op leeg? Want wat we als projecten natuurlijk niet willen, is steeds harder gaan rennen, harder gaan werken. Dus jezelf uitputten om als een generator overal tegelijk zichtbaar te zijn, dat is niet handig. En het hoeft natuurlijk ook helemaal niet. Maar voordat je aan die uitvoering komt, Hoe marketing voor jou kan werken, is dus belangrijk dat je eerst wat inzicht hebt in bepaalde vragen.

Ilse [00:01:52]:
Dat je daar voor jezelf duidelijkheid over hebt. Want stel nu dat er een bepaalde manier is die voor projectors heel geschikt is om aan marketing te doen en je hebt voor jezelf een aantal dingen niet goed uitgewerkt of opgeruimd of je zit in je verkeerde energie of je hebt nog oude verhalen die jezelf in de weg zitten, ja dan werkt het natuurlijk ook niet. En de reden dat dat niet werkt, heeft met verschillende oorzaken te maken. Dan ga je namelijk heel erg vanuit je hoofd een bepaalde methode willen uitvoeren, Omdat je denkt dat dat de methode misschien is, of omdat je ziet dat anderen dat doen. Dus wil je misschien wel over je eigen weerstand heen stappen, want het is ook heel makkelijk om voor jezelf misschien het idee te hebben, ik durf iets niet, Of dat anderen misschien tegen je zeggen, joh, jij kan dat wel, maar jij durft dat zeker niet. Waar heb je weerstand op? Terwijl die weerstand misschien wel op hele andere terreinen kan liggen dan je zelf denkt. Een van de sleutels, waar je antwoorden mee kunt vinden, is je humanisein blauwdruk. Maar het is niet heilig.

Ilse [00:03:06]:
Want ook als je een marketingstadje, een cursus of iets gaat doen over marketing en humanisein, dan kun je op die zoektocht nog dingen vinden die je in theorie misschien zou kunnen doen, maar die in de praktijk helemaal niet goed voelen. En wat is dan de bron van die onrust of die weerstand of datgene wat je vindt wat je tegenhoudt en dat kan op verschillende vlakken zijn. Een van de belangrijkste inzichten die ik je in ieder geval kan meegeven als het over marketing en projectors gaat, is dat het belangrijk is dat je voor jezelf onderzoekt hoe kijk je tegen marketing aan En waar word je nou echt helemaal niet blij van? Nou, als je dan allereerst al datgene los kan laten, ongeacht de reden, wat iedereen zegt misschien, of wat iemand anders misschien zegt, waar je echt niet blij van wordt. Want dat werkt niet om daar jezelf in te gaan forceren. Ga je veel te veel energie weggeven. En wat ook niet werkt is om als een generator of een manifester op alle fronten tegelijk heel veel acties te initiëren en neer te zetten en uit te voeren. Als je in je eentje onderneemt moet je gewoon slim zijn. En daarom ga ik met klanten altijd op dit stuk eerst terug naar de basis.

Ilse [00:04:24]:
De basis is wie jij bent, welke verhalen je al bij je hebt. En dat kunnen in de breedste zin van het woord allerlei verhalen zijn, wat je al hebt en wat je dan in jouw human design blauwdruk kunt vinden. Want daarin kun je hele waardevolle aanwijzingen vinden om in te zetten voor je marketing. En daarvan is het ook belangrijk dat we ook onderzoeken hoe jouw gevoel is van marketing, hoe je dat voor jezelf ziet. Want marketing is overal en het is heel vaak niet de aanname die we erop hebben. Als je namelijk met andere ogen naar marketing kunt kijken, dan voel je je veel vrijer en dan durf je ook veel makkelijker daar gebruik van te maken en dan kun je ook veel meer voor jezelf gaan uitvinden en ervaren waar je nou blij van wordt. Want dat is de sleutel, dat je in ieder geval de dingen doet waar je wel blij van wordt. En dat je die op een hele slimme manier kunt omzetten.

Ilse [00:05:23]:
Daarom zit daar in de Diamantroute ook informatie over hoe je een duurzaam contentsysteem kunt bouwen. Want als projector gaat het natuurlijk wel om dat je slim bent. Dat je slim multifunctioneel de dingen kunt gebruiken, maar dan wel vanuit de juiste intentie, vanuit de juiste verhalen en vanuit de juiste energie. En dus gaat het niet alleen maar om marketing is een plaatje hier of daar zetten of een tekst hier of daar zetten. Het gaat er ook om wat je doet, hoe je dat doet, vanuit welke achtergrond. Jouw hele business verhaal komt daarbij kijken. Maar het gaat verder dan je business alleen natuurlijk. Want Het gaat niet alleen om jouw bedrijf, want jij bent, als je ZZP’er bent, als je een klein bedrijf bent, ben je natuurlijk zelf je bedrijf.

Ilse [00:06:10]:
Jij bent het gezicht daarvan. Jij brengt jouw verhalen, achtergrondenergie en geschiedenis en ervaringen mee. En die zijn raud waard, want daar kun je ongelooflijk veel mooie, waardevolle dingen in vinden. Het is natuurlijk heel tof als je die dan weer kan gebruiken. Soms kom je dan op een omweg bij een manier van marketing uit die je voor jezelf helemaal niet voor mogelijk had gehouden en waarom niet? Omdat dat gewoon nog helemaal niet het goede moment was. Dan heb je eerst voor jezelf bepaalde ontwikkelingen door te maken, dingen op te ruimen, Maar als je weet wat er belangrijk is, wanneer en hoe je bepaalde dingen kunt aanvliegen of hoe je daarin kunt meebewegen op een natuurlijke flow, op een natuurlijke manier, dan ga je ook steeds meer plezier ervaren in je marketing. En dan wordt het niet een heel groot thema en ja, dan kun je dus gewoon als projecteur aan marketing doen. En dat heeft alles te maken met de manier waarop je daarnaar kijkt en de intentie waarmee je hiermee aan de slag gaat.

Ilse [00:07:19]:
Heb je nou het gevoel dat je op dit stukje een beetje vastloopt, of dat je daarin je eigen weg wilt vinden, omdat je misschien weerstand ervaart op marketing, of omdat je dingen hebt aangeleerd die eigenlijk niet bij je passen, begin dan eerst met je eigen jongen die zijn blauwdruk te leren kennen en niet alleen in de theorie maar ook eens gaan ervaren En van daaruit kun je de dingen aan elkaar verbinden. Check mijn website voor de mogelijkheden als je hierbij hulp kunt gebruiken. En gun jezelf gewoon de tijd om het verder te onderzoeken. Tot de volgende keer!

Ontdek jouw Projector kracht met Meedenkers

Automatisch in je mailbox:

Wil je je energie als Projector optimaal benutten en je ondernemerschap naar een hoger niveau tillen? Meld je aan voor de Meedenkers Nieuwsbrief en ontvang direct waardevolle tips en inzichten die speciaal voor jou zijn samengesteld.

Wat je kunt verwachten:

  • Praktische tips voor het beheren van je energie
  • Inspiratie en motivatie om je unieke pad te ontdekken
  • Handige marketing & business weetjes

Waarom aanmelden?

  • Op maat gemaakt voor Projectors
  • Direct bruikbare tips om je ondernemersreis te verbeteren

Meld je nu aan en ontvang de eerste editie van de Meedenkers Nieuwsbrief direct in je inbox!

"