Het is niet meer dan normaal, dat als je veel werk hebt, je niet de behoefte voelt om nieuwe klanten te zoeken.

Je hebt je handen vol en zit misschien wel tot over je oren in het werk.
Iets aan marketing doen en zichtbaar zijn kun je zomaar vergeten. Wie weet denk je wel: "Dat kan morgen ook".

Maar in werkelijkheid, moet je altijd op zoek zijn naar nieuwe klanten. Dit komt omdat het veel tijd kan kosten om klanten te vinden.

Dus is het belangrijk om relaties op te bouwen met mensen die je misschien aan werk kunnen helpen. Die aan anderen vertellen dat ze bij jou moeten zijn.

Dat gebeurt steeds vaker online. En we hebben allemaal gemerkt de laatste tijd hoe belangrijk het is om online zichtbaar én vindbaar te zijn.

Dus is het belangrijk dat je online je gezicht laat zien en met hen in contact komt zodat je met hen gaat communiceren. En dit kan veel tijd in beslag nemen.

Als je druk bezig bent met je werk, kan het zomaar zijn dat je ideale klant je deur voorbij gaat. Op zoek naar hulp. En jij was onzichtbaar op dat moment, zonde toch?

Maar vooral, wat gebeurt er als je nu een grote klant verliest en je geen werk meer hebt?
Of als je lopende trajecten voorbij zijn?

Je kunt zomaar inkomen kwijtraken.
Ik ga het niet hebben over de gevolgen. Die kennen we allemaal wel.

Maar hoe doe je dit dan als je het druk hebt?

5 tips om nieuwe klanten te vinden

1. Ontwikkel een strategie.

Een stappenplan voor het vinden van nieuwe klanten. Zodat je niet steeds opnieuw hoeft te beginnen.

2. Systematiseer dit proces.

Creëer een systeem dat je opneemt in je werkweek. Zo hoef je er niets steeds over na te denken. Met een half uurtje per dag of een vast uur in de week kun je al heel veel bereiken.

3. Zoek regelmatig naar nieuwe mensen om contact mee te maken.

Dit kan op social media en in je netwerk. Ga in gesprek, meng je in groepen.

4. Zorg dat je vindbaar bent met organische content.

Weet waar je ideale klant naar zoekt en hoe je in beeld kunt komen met content waar je doelgroep blij van wordt. Besteed elke week een uurtje aan het maken van nieuwe content die voor je gaat werken.

5. Zet e-mailmarketing in

Als je e-mailmarketing gebruikt kun je zelf een lijst aanleggen met waardevolle contacten. Mensen die jouw klant kunnen worden. Je bouwt de relatie met hen op door het sturen van e-mails met waardevolle content en inspiratie.

Kies een paar eenvoudige strategieën om nieuwe klanten te vinden die je doorlopend kunt uitvoeren terwijl je voor huidige klanten werkt.

Kom elke dag in actie. Het hoeft maar een half uurtje te zijn en je bouwt al aan je groei. Als je dit consistent doet, zul je zien dat alles steeds eenvoudiger wordt.

En kun je daar hulp bij gebruiken? Start dan met en gratis strategiegesprek.en meld je aan voor de Marketing Meedenk Tips