Online zichtbaar worden is belangrijk als je wilt groeien met je bedrijf. Als je niet zichtbaar bent kun je ook niet ontdekt worden. En dus uiteindelijk ook niet verkopen. Zichtbaarheid is een breed begrip. Waardevolle content delen op online kanalen is een bekende manier om je zichtbaarheid te vergroten.

‘Content is zuurstof voor je klanten’ schrijft Antal de Waij heel mooi in zijn boek Content! Klanten keren zich steeds meer af van reclame maar zijn wel steeds op zoek naar relevante informatie om hun probleem op te oplossen. En dat kun je als zuurstof zien.

Heel vaak beginnen ze hun zoektocht bij Google. Jouw content kan hen een antwoord bieden en daarmee zomaar het begin van een nieuwe relatie zijn.

Maar wat is content eigenlijk?

Eenvoudig gezegd is content inhoud die beschikbaar is op een medium. Online zoals op een website of socialmediakanaal maar ook offline zoals in een tijdschrift of krant. Content kan zijn tekst, beeld, geluid of een combinatie hiervan. Zo kun je bijvoorbeeld denken aan video’s, foto’s, artikelen, audio’s en afbeeldingen of animaties.

Contentmarketing

En content marketing is op een aantrekkelijke, relevante manier je potentiële klanten helpen zonder dat je direct je aanbod probeert te verkopen. Eerst bied je waardevolle informatie zodat mensen je leren kennen en je een relatie kunt opbouwen. Pas daarna, als er vertrouwen en verbinding is, kun je gaan verkopen.

Zo heb je vast wel eens gehoord van de know, like en trustfactor. En een relatie opbouwen kost tijd, óók online. Contentmarketing wordt ook wel omschreven als de nieuwe reclame. Het is daarom belangrijk hier aandacht aan te schenken.

Maar ook het maken van de content kost natuurlijk tijd. Veel zzp-ers doen alles zelf dus ook contentmarketing. Maar er gaan maar een beperkt aantal uren in een dag.

Vaak is er ook niet echt een plan en wordt er ongemerkt aan ‘hap snap marketing’ gedaan. Bijvoorbeeld even een actie als er nieuwe klanten nodig zijn. Er zijn verschillende redenen te bedenken waarom dat niet altijd effectief blijkt te zijn.

Je hebt al zoveel in huis

Ik zie vaak dat klanten mooie blogs schrijven of waardevolle lives doen op Facebook. Om er daarna niets meer mee te doen. En dat is zonde want al die waardevolle content die je al hebt gemaakt kun je nog meer benutten. Een lange termijn aanpak wordt vaak vergeten. Content kun je prima hergebruiken.

Voor de afwisseling is het beter niet exact hetzelfde bericht te delen op al je kanalen op hetzelfde moment. Maar buiten hergebruik is er meer mogelijk. Je kunt je ideeën ook gebruiken om jezelf te laten inspireren. Tot anders, tot meer. Een kans die vaak blijft liggen.

En dat vind ik zonde, juist daarom heb ik de Content Creatie Versneller ontwikkeld. Zodat jij kunt ontdekken hoe marketing voor jou eenvoudiger kan.

Dat eenvoudiger zit in kleine dingen. Soms zijn er kansen waar je boven op zit. En kun je je bedrijf laten groeien en je online zichtbaarheid vergroten door anders te gebruiken wat je al hebt. Als je dit maar kunt zien en om kunt zetten in praktische stappen.

Ik houd van slimmer werken, nieuwe kansen zien en optimaal gebruiken wat je al hebt. Met de Content Creatie Versneller ontwikkel je jouw eigen slimme content route zodat je met één content idee zes keer zichtbaar kunt worden online zonder dat dit je veel tijd kost. Het is een praktisch stappenplan wat je net zo creatief kunt inzetten als je zelf wilt. Een startpunt om je eigen snelle content creatie route te ontdekken. Zodat je meer kunt bereiken in minder tijd.

Gebruik anders wat je al hebt

Het schrijven van deze post is daar een voorbeeld van. Want ook aan het ontstaan van je waardevolle weggever kun je een artikel besteden. Groot of klein. Niet iedereen denkt daar aan. De Content Creatie Versneller helpt je online marketing eenvoudiger te maken zodat je online beter zichtbaar kunt worden in minder tijd.

Maar ook biedt je eigen content creatie route je houvast en een stok achter de deur om verder te denken dan het moment. Zo kun je werken aan je eigen online marketing strategie op een eenvoudige manier. Ontdek hoe het ook voor jou marketing eenvoudiger kan: De Content Creatie Versneller kun je hier gratis downloaden.