Eigenlijk is het heel simpel. Meedenken is wat ik als vanzelf doe.
Kansen zien en onbenut potentieel ontdekken. Anders gebruiken wat er al is. Het grote plaatje zien. Verbanden zien die voor een ander niet altijd logisch zijn.
Toen ik voor de tweede keer begon met ondernemen ging ik als technisch en marketing VA/Virtual Professional andere ondernemers helpen. En dan vooral ook in de rol als Sparringpartner. Een bedrijfsnaam bedenken vond ik lastig. De term VA / Virtual Professional roept nogal wat vragen op. En veel weerstand bij mij. Al wist ik toen nog niet waarom.
Virtual Assistant is een heel breed beroep waarin je verschillende rollen kunt vervullen. Je kunt bijvoorbeeld specialiseren op een bepaald gebied. Zo weet iedereen waarvoor ze bij jou moeten zijn. En dat is natuurlijk super handig.
Specialiseren op één vlak was voor mij niet voor de hand liggend. Echt, ik heb het geprobeerd maar het lukte me niet. Juist omdat ik vanuit het grote plaatje denk, een helikopterview heb, denk ik heel breed. Strategie is een logischer specialisme.
Sinds Human Design op mijn pad is gekomen begrijp ik mezelf beter
Ik ontdekte dat ik een projector ben, een gids. Poeh, dat verklaarde alles! Ineens kon ik woorden geven aan mijn worstelingen. En met mijn profiel 1/3 ben ik de onderzoeker/wetenschapper. Nog zo’n eye opener.
Veel beter past het me als ik voor anderen doe wat ik ook in mijn vorige bedrijf deed: ontwikkelen en groeien vanuit het grote geheel. Kansen zien en benutten, marketing praktisch en strategisch opbouwen. Hierin kunnen adviseren en meedenken naast de uitvoerende kant.
Dus ik ging aan de slag met websites, online leeromgevingen, e-mail marketing zoals Mailchimp en ActiveCampaign – (Mailblue). Gewoon al die leuke marketing dingen. Maar ook met teksten, content strategie, klantreis, SEO en en …
Ik puzzel liever dingen zelf uit dan dat ik doe wat iedereen doet.
Een beetje eigenwijs was ik altijd al. Ik ben gek op slimme tools en technische ontwikkelingen die het ondernemen eenvoudiger maken.
Als VA bleef ik tegen mezelf aanlopen. Pas toen ik met Human Design verder ging werd steeds meer duidelijk. En bleek ook waarom juist die bedrijfsnaam Ilse denkt mee, passend is, en niet anders kon. Wat ben ik dan? Een coach, mentor consultant, strateeg? Krijgen we die vraag weer, ook daar kon ik geen antwoord op vinden.
Dus hoe kan ik mezelf dan noemen en welk aanbod past daarbij?
Daar was geen eenvoudige oplossing voor, nu begrijp ik beter waarom. Alle technische en uitvoerende werkzaamheden heb ik losgelaten. Dat vormt nu een waardevolle bron van kennis en ervaring.
Ik ben vooral gewoon Ilse. En ik denk mee. Met jou èn je klant. Want juist daar liggen kansen voor meer groei in je business.