Bedenk eens wie je online graag volgt. Wie maakt er content waar je naar uit kijkt? Content die klanten zoals jij aantrekt? Of het nu een blog, podcast of e-mail is. Er zullen zomaar mensen zijn waar je nieuwsgierig wacht op de volgende aflevering. Wat zullen ze je vertellen, wat is er leuk en interessant aan hen dat je hen graag volgt?

Als je aan contentmarketing doet, is dit het gevoel dat je bij je publiek wilt creëren. Je wilt het soort content maken waar ze op wachten en waar ze anderen over zullen vertellen. Geweldig als je dat kunt toch? Aantrekkelijke content maken is goud waard.

Misschien lijkt het je nu onbereikbaar maar stap voor stap kun je er naartoe werken. En als je daar vandaag mee begint door dit artikel te lezen dan is dat de eerste stap.

Want ook bij succesvolle content creators is het niet altijd vanzelf uit de lucht komen vallen. Het is niet zo dat ze gaan zitten achter hun computer en ineens content maken op het moment dat ze geïnspireerd zijn. Ze kunnen regelmatig content van hoge kwaliteit produceren omdat ze een systeem hebben ontwikkeld om dit te doen.

Waarom is het hebben van content zo belangrijk is voor alles wat je online doet?

Bewustwording creëren met aansprekende content

Het doel van de content die je online plaatst om zichtbaar te worden, het bewustzijn te vergroten en de betrokkenheid te vergroten bij de mensen die jij graag als klant wilt. Wanneer zij op internet surfen op zoek naar informatie, zullen ze jouw content tegenkomen via links of zoekopdrachten. Precies zoals je dit artikel bent tegengekomen.

Als jouw content hen helpt, vermaakt, inspireert of een soort unieke waarde heeft voor hen, zullen ze je volgen en meer van je willen lezen of zien. Een perfect moment om ook een gratis digitale weggever aan te bieden.

Naast het vergroten van het bewustzijn, moet je content relevant zijn om effectief te zijn. Dit is moeilijk om precies te definiëren, maar het betekent dat het:

  • Verbinding creëert met de lezer
  • De lezer naar binnen nieuwsgierig maakt en zorgt dat deze meer wil lezen
  • Iets nieuws en unieks biedt dat de lezer nog niet eerder is tegengekomen
  • Relevant is voor de lezer, of inspireert en een "a-ha"-moment brengt
  • Inspireert
  • De lezer er actief bij betreft
  • De lezer uitnodigt en stimuleert om actie te ondernemen

Als je deze punten meeneemt dan is het eenvoudiger om content te maken waarmee je klanten aantrekt. Het wordt zelfs wel Magnetische content genoemd.

Denk eens terug aan hoe je onlangs door je Facebook-of Instagram feed bladerde of rondsurfde om online artikelen te lezen. Hoe ben je op dit artikel uitgekomen?

Er is iets waardoor je dit nu leest.

Op een gegeven moment is er waarschijnlijk iets geweest waardoor je stopte, rechtop en oplette. Het vroeg je aandacht, iets raaktje je. Boeiende content heeft dit effect op de lezer. En of dit artikel boeiend is voor jou? Dat kun jij alleen beantwoorden. Als je er nog bent dan heb je al je antwoord.

Aantrekkelijke content: een gratis advertentiemogelijkheid

Content is ook belangrijk omdat het je een gratis advertentiemogelijkheid biedt. Content delen online kost geen geld. Het kost je alleen tijd en aandacht. Veel bedrijven verlagen tegenwoordig hun advertentiebudget en investeren het geld in plaats daarvan in het creëren en distribueren van content. Content wordt ook wel de nieuwe reclame genoemd.

je kunt een artikel schrijven en dit op een drukbezochte website plaatsen waar duizenden bezoekers het dagelijks gratis te zien krijgen. Dit is een geweldige deal als je bedenkt hoeveel het kost om een ​​advertentie te plaatsen en deze voor een paar duizend mensen te krijgen. Zelfs de goedkoopste online advertentiemogelijkheden kosten meer dan het plaatsen van content.

Contentmarketing is een geweldige optie voor kleine bedrijven met beperkte middelen. 

je kunt merkbekendheid vergroten en je publiek opbouwen zonder dat het je geld kost. Je hoeft alleen wat tijd en energie te investeren in het zelf maken van de content.

En het mooie van die content is, is dat je het kunt blijven gebruiken. Want eenmaal gemaakt nodigt het uit voor meer.

“Observeer wat werkt. Doe dan meer van wat werkt.” – Chris Garrett

Een relatie opbouwen met je publiek

Na verloop van tijd bouwt jouw content die nuttig, interessant, uniek, inspirerend is , vertrouwen op bij je publiek. En dan maakt het niet uit of je een blog deelt, een nieuwsbrief stuurt, een funnel inricht of een bericht plaatst op social media. Het is allemaal content. En als je het goed doet dan creëer je zo magnetische content: content die klanten aantrekt. Daar doe je dan doorlopend je voordeel mee, zonder dat je elke dag op sociale media hoeft te posten.

Met deze content vestig je jezelf ook als merk. Je laat je exportstatus zien en je bouwt aan een stevige online basis. Neem nu een blog of een e-mail. Je kunt het steeds opnieuw laten zien aan nieuwe bezoekers. Dat is een goede investering in tijd en energie toch?

En als je nu goede content hebt, dan kun je dit heel goed hergebruiken. Als je maar de juiste stappen weet. En precies daarom heb ik de Content Creatie Versneller ontwikkeld. Download deze hier gratis