Jouw unieke marketingstrategie met Human Design

aug 19, 2023 | Human Design

met-human-design-jouw-marketing-strategie

Een strategie voor je marketing lijkt misschien iets wat je niet nodig hebt. Maar een marketing strategie met Human Design is juist superslim. Dit is omdat je alles heel persoonlijk kunt afstemmen op jouw persoonlijke blauwdruk, je Human Design. Zo ervaar je vanzelf dat een marketingstrategie ruimte, rust en vertrouwen geeft.

Als je een intuïtieve ondernemer bent, zoals coach of trainer heb je misschien een hekel aan marketing. Krijg je er de kriebels van omdat je marketing verkoperig, pusherig, of niet authentiek vindt. En mogelijk heb je bij het woord ‘strategie’ allerlei gedachtes.

Kortom, je doet het misschien liever niet. Toch ga ik je nu vertellen waarom een marketingstrategie helemaal niet eng is. Sterker nog, met focus op jouw eigen strategie zal je je blijer en relaxter voelen.

Marketingstrategie met Human Design voor online groei

Want wat doe je als jij online jouw bedrijf wilt laten groeien? Bijvoorbeeld een online programma hebt gemaakt en op afstand cliënten wilt coachen met al jouw kennis en ervaring? Dan wil je dat ook online verkopen toch?

Misschien ben je nu in een andere fase van je leven beland. Is het tijd om nieuwe dromen waar te maken. Ben je toe aan een volgende stap van zakelijk succes. Het laatste wat je dan wilt is nóg harder gaan werken. Want eigenlijk wil je juist meer vrijheid.

Precies dan kan een marketingstrategie met Human Design je helpen om meer tijd en ruimte te creëren voor de dingen die je echt belangrijk vindt.

Wat is Human Design

Human Design is de tool voor persoonlijke ontwikkeling, die oude en nieuwe wijsheden combineert. Het helpt je om je sterke punten te begrijpen en te benutten op basis van je unieke energetische blauwdruk waardoor je een meer vervullend leven kunt te leiden. Voor ieder mens ongelooflijk waardevol en als ondernemer kan het je op vele manieren helpen in je bedrijf en marketing

Online marketing, wanneer is het goed genoeg?

De online wereld verandert snel. Steeds nieuwe technische tools, sociale media kanalen waar je blijkbaar aanwezig moet zijn. Het kan overweldigend voelen door alle mogelijkheden. Echt, dat overkomt de beste.

Misschien wil je daarom helemaal niets meer doen aan marketing. Wat heeft het voor nut? En wat heeft het je eerder opgeleverd? Juist als je de moed in je schoenen voelt zakken kan een marketingstrategie afgestemd op jouw Design je redden.

‘Marketing werkt niet’

Als je marketing blijft doen zoals je altijd doet en het levert je niet op wat je wilt, dan is het tijd voor iets anders. Een marketing strategie met Human Design kan je dan echt helpen.

Want als je jouw marketing strategie afstemt op je unieke Human Design, wordt alles zoveel gemakkelijker, leuker en inspirerend en minder eng. Zo krijg je vanzelf weer plezier om je dromen waar te maken.

Laten we eens kijken waarom het ontwikkelen van een strategie die afgestemd is op jouw Human Design juist helpt bij de groei van je bedrijf.

Neem de volgende informatie daarom mee

1. Authentieke marketing met Human Design:

Jouw Human Design is je persoonlijke blauwdruk die je sterke punten, voorkeuren en mogelijkheden laat zien. Door je marketingstrategie af te stemmen op jouw Design, kun je jouw bedrijf echt ontwikkelen op de manier die bij jou past. Marketing doen zoals het voor jou authentiek is en goed voelt. Als vanzelf ontstaat persoonlijke marketing blauwdruk.

Dit betekent dat je niet probeert anderen na te bootsen of algemeen advies op te volgen. Wat voor een ander werkt, hoeft helemaal niet passend voor jou te zijn. Laat staan dat je er blij van wordt. Creëer daarom een pad dat echt resoneert met wie jij bent

Wanneer je in lijn bent met je authenticiteit, neemt de angst om overweldigd te worden of vast te zitten af, omdat je werkt op een manier die natuurlijk en logisch aanvoelt.

2. Marketingstrategie met Human Design is jouw aanpak op maat

Human Design geeft inzicht in de manier waarop je keuzes maakt, waar je je passie kunt vinden, hoe jij omgaat met je energie, zelfs welke niche en type klanten je kunt aantrekken.

Deze kennis en inzichten kunnen ongelooflijk helpend zijn bij het ontwikkelen van je bedrijf en marketingstrategie. Zo kun je jouw aanpak afstemmen passend bij de manier waarop je van nature werkt.

Met een persoonlijk afgestemde marketingstrategie voel je veel minder weerstand en wrijving, waardoor alles makkelijker wordt. Het gaat erom dat je jouw eigen pad volgt en niet dat van een ander.

Wanneer je in harmonie met Human Design onderneemt en werkt, voorkom je dat je vastloopt of je besluiteloos voelt. En in plaats van dat je to do lijst alsmaar langer wordt, zul je eerder dingen wegstrepen.

3. Duidelijkheid en focus:

Een van de grootste uitdagingen bij het ondernemen is het creëren van duidelijkheid en focus. Vooral via social media vliegen de mogelijkheden en quick fixes je om de oren.

Steeds iets nieuws, sneller beter, iemand die gouden bergen belooft waardoor je in no-time binnenloopt. Voor je het weet beland je van het ene in het andere gedoe. Zo raak je soms eerder van je eigen pad af dan erop.

Door je marketingstrategie af te stemmen op jouw Human Design ontstaat er vanzelf een kompas dat je wijst in de richting die je gemakkelijk afgaat en je de juiste klanten brengt.

Dit geeft focus op wat echt belangrijk is voor jou. Zo kun je in vertrouwen keuzes maken. Daarmee voorkom je weer dat je hele nachten wakker ligt omdat je niet weet wat je moet doen. Met duidelijkheid en focus creëer je dus automatisch vrijheid.

4. Afgestemde actie in de juiste richting

Als je in lijn met je Human Design actie onderneemt voelt dit als een tweede natuur. Je dwingt jezelf niet tot taken waarvan je energie wegloopt. Of die juist helemaal niet bij je passen.

Wat voor een ander werkt hoeft voor jou niet de oplossing te zijn. Inzicht in je zakelijke handleiding kan je daarom van een hoop gedoe verlossen.

Je voelt je daarmee van nature aangetrokken tot acties die je bedrijf vooruit helpen. Zo verminder je de angst die gepaard gaat met uit je comfortzone stappen. Natuurlijk is het goed om regelmatig iets te doen wat je spannend vindt, daar groei je van.

Maar belast je niet met dingen die je verlammen omdat dit juist averechts werkt. Dingen die helemaal niet bij jouw natuur passen en waarvan je denkt dat je ze ook moet doen.

5. Een marketingstrategie met Human Design schept ruimte

Een strategie, zakelijke afstemming, passend bij jouw Human Design betekent juist geen starheid; het biedt je eerder een flexibel routeplan dat zich aanpast aan jouw persoonlijke reis. Je Human Design bevat verschillende elementen die op een dynamische manier elkaar beïnvloeden en op elkaar inwerken.

Zo kun je ook jouw marketingstrategie aanpassen naarmate je nieuwe inzichten verzamelt en leert van je ervaringen. Neem mee wat op je pad komt. Wat je plezier, succes en voldoening brengt.

Zo biedt jouw strategie juist ruimte om je te verdiepen in dingen die belangrijk zijn. En je voorkomt dat je hoofd overloopt.

In essentie is het afstemmen van je marketingstrategie op je design een uitnodiging om een routeplan te ontwerpen dat aansluit bij je ware zelf. Het gaat om het vinden van je uniekheid, het maken van keuzes die resoneren en het creëren van een reis die je niet overweldigt, maar je kracht geeft.

Zoals je dus ziet zijn er genoeg redenen om een marketingstrategie helemaal niet eng te vinden. Juist als je echte groeistappen wilt maken met je bedrijf is het slim om te doen.

Zie een marketingstrategie gewoon als persoonlijk routeplan dat je dichter bij je online droombedrijf brengt.

Marketing strategie met Human Design, zo doe je dat:

Zo’n strategie hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Ook als je al een marketingstrategie hebt kun je deze afstemmen op jouw Human Design.

Jouw volgende stap naar moeiteloos en duurzaam succes

Je hebt nu inzichten gekregen die veel Projectors missen, maar inzichten alleen zijn niet genoeg. De echte transformatie begint wanneer je jouw energie en talent strategisch leert inzetten.

Als je voelt dat je vastzit in trial & error, als je weet dat je méér impact kunt maken maar nog niet precies weet hoe… dan is het tijd om jouw unieke route te ontdekken.

💎 De Diamantroute is voor Projectors die klaar zijn om hun ambitie te transformeren naar duurzaam, moeiteloos succes. Zodat je niet alleen morgen maar ook volgend jaar stevig staat. Dit doe je door slimmer te af te stemmen op een manier die klopt bij jouw energie en unieke talent.

Ben jij klaar om jouw Projector-kracht en ambitie te transformeren naar duurzaam succes? Ontdek De Diamantroute en zet vandaag de eerste stap.

Klik hier om meer te ontdekken

Tips & inspiratie voor Projectors: Meedenkers in je mailbox:

Wil je je energie als Projector optimaal benutten en je ondernemerschap naar een hoger niveau tillen? Meld je aan voor de Meedenkers Nieuwsbrief en ontvang direct waardevolle tips en inzichten die speciaal voor jou zijn samengesteld.

Wat je kunt verwachten:

  • Praktische tips voor het beheren van je energie
  • Inspiratie en motivatie om je unieke pad te ontdekken
  • Handige marketing & business weetjes voor Projectors

    Meld je nu aan en ontvang de eerste editie van de Meedenkers Nieuwsbrief direct in je inbox!

    "

    Dit zal je ook interesseren

    Een van de meest gemaakte fouten van Projector ondernemers

    Een van de meest gemaakte fouten van Projector ondernemers

    Welkom bij een nieuw blog door de wereld van Human Design Projectors, waar geduld en wachten op de uitnodiging niet zomaar een kreet is, maar een strategisch belangrijk begrip. En voordat je gaat stuiteren op het woord ‘Strategie’ waar heel veel mensen weerstand op...

    Waarom je als Projector en ondernemer steeds afgeleid raakt

    Waarom je als Projector en ondernemer steeds afgeleid raakt

    Je bent slim. Je loopt al even mee en je hebt een hele berg kennis en ervaring. Eigenlijk weet je ook best wel wat je wilt. Maar tóch… raak je steeds opnieuw afgeleid. Tóch switch je van richting. Is focussen lastig en volhouden ook. Tóch voelt het alsof je steeds nét...

    Projector lijn 1 en ondernemer, wanneer weet je genoeg?

    Projector lijn 1 en ondernemer, wanneer weet je genoeg?

    Wanneer stop je met onderzoeken? En wanneer is het tijd om te handelen? Als je een 1-lijn Projector bent en onderneemt, dan ken je het waarschijnlijk maar al te goed: de behoefte om alsmaar te blijven leren, nog meer te onderzoeken en steeds dieper te graven. Ja,...